Conjunt de brusa, faldilla i pantalons curts

    next
    prev
  • Museu del Disseny de Barcelona (c) La Fotográfica/Rafael Vargas/Museu del Disseny de Barcelona

Conjunt de brusa, faldilla i pantalons curts

Creador: 
Txell Miras
Cronologia: 
2000-2010
Gènere: 
Dona

Conjunt de brusa, faldilla i pantalons curts negre, dissenyat per Txell Miras (1976) i pertanyent a la col·lecció Framing, de tardor–hivern 2009–2010. Brusa de tafetà de cotó i fibra de viscosa, amb coll caixa i màniga ranglant curta. El cos presenta una costura al centre. Per sota el pit hi ha una obertura emmarcada per una estructura quadrada de fusta folrada amb la mateixa tela de la resta de la brusa, frunzida. La faldilla està confeccionada amb sarja de llana negra i incorpora un marc de fusta quadrat en la part posterior, a mode de polissó, folrat de la mateixa roba frunzida, que va des de la cintura fins al final de la faldilla, a l'alçada dels genolls. El volum de la faldilla s'aconsegueix a través de plecs irregulars cosits a la cintura, d'uns cinc centímetres d'ample. Els pantalons curts de sarja de cotó queden ocults per la faldilla. En la part posterior hi ha dues monedes metàl·liques amb una inscripció. Etiquetes: «Txell Miras». Va ser una donació de Txell Miras, el 2014.

Vocabulari

Tafetà

Lligat fonamental de plana. Teixit en què trama i ordit s'entrecreuen un a un.

Sarja

Teixit que presenta un lligat quadrat i uns solcs diagonals formats per bastes d'ordit en una cara i de trama en l'altra.

Màniga ranglan

Màniga que pot o no tenir costura al muscle i la caracteritza la seva costura de sota cisa fins a trobar l'escot o coll.

Firma

Txell Miras

Txell Miras (Sabadell, Barcelona, 1976) arran dels estudis en Belles Arts i en moda entre Barcelona i Milà, debutà l’any 2003 als dos països, desfilant a la Barcelona Fashion Week i rebent la consideració d’estudiant de moda més prometedora d’Itàlia per la Camera Della Moda italiana. Des d’aquell mateix any, s’encarrega de la línia femenina de Neil Barrett a Milà i, de 2004 també de la seva pròpia marca.

Ha rebut nombrosos reconeixements, com ara el premi Lancôme a la millor dissenyadora jove (2005) i el guardó “Barcelona és moda” de la Cambra de Comerç de Barcelona (2006). Va ser finalista de la Mangon Fashion Awards “El botó”(2007) i de la London International Creative Competition (2009). L’any següent presentà la seva col·lecció com a convidada al on/off de la London Fashion Week.

Els seus dissenys generen vestits-objecte de caràcter conceptual que dialoguen amb el cos, embolcalls que ara alliberen, ara oprimeixen el cos. Aquesta generació de noves siluetes destaca com a opció alternativa dins del sistema de la moda oficial, desafiant els codis establerts de bellesa i sensualitat.

Consultar el web de Txell Miras

Veure'n més +
Veure'n menys -

Context

2000-2010

Veure'n més +
Veure'n menys -

Fitxa tècnica

Número d'inventari: 
MBD1131
Tipus de peça: 
Indumentària civil femenina
Denominació de la peça: 
Conjunt
Procedència: 
Terrassa
Any: 
2009
Etiqueta: 
Ús: 
Exterior
Tècnica de confecció: 
Mixta
Tacte: 
LlisRugós
Tipologia d'ús: 
Indumentària d'inspiració internacional
Ornamentació: 
Element metàl·lic
Color: 
Negres
Material: 
CotóViscosaLlana

Bibliografia

  • AMBROSE, GAVIN; Harris, Paul. Diccionario visual de la moda. Barcelona: Gustavo Gili, 2008.
  • BANDRÉS OTO, MARIBEL. El vestido y la moda. Barcelona: Larousse, 1998.
  • BAUDOT, FRANÇOIS. La moda en el siglo XX. GUSTAVO GILI, 2008
  • BAXTER-WRIGHT, EMMA [ET. AL.] Moda vintage: la evolución de la moda y el vestido en los últimos cien años. Barcelona: Parramón, 2008
  • BUXBAUM, GERDA (ed.) Iconos de la moda: el siglo XX. Barcelona: Electa, 2007.
  • CODINA, MÓNICA. “Crear moda, hacer cultura”. A: Ars Brevis: anuario de la Cátedra Ramón Llull Blanquerna, n. 10 (2004), p. 43-62.
  • CODINA, MÓNICA; MONTSERRAT HERRERO (eds.) Mirando la moda: once reflexiones. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2004.
  • DELPIERRE, MADELEINE. Le costume: la haute couture de 1940 à nos jours. Paris: Flammarion , cop. 1991
  • Elio Berhanyer: 50 años de moda: exposició, Museo del Traje, CIPE. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2008.
  • FIGUERAS SERRA, JOSEFINA. Moda española: una historia de sueños y realidades. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2003.
  • FUKAI, AKIKO (ed.) Moda: una historia desde el siglo XVIII al siglo XX : la colección del Instituto de la Indumentaria de Kioto Taschen , 2006
  • GOLBIN, PAMELA. Madeleine Vionnet: puriste de la mode. Paris: Arts décoratifs , 2009
  • HERRERO, MONSERRAT. “Fascinación a la carta: moda y posmodernidad”. A: Nueva revista de política, cultura y arte. N. 72 (nov.-dic. 2000), p. 79-87.
  • Inspiraciones: Mariano Fortuny y Madrazo: exposició, Museo del Traje – CIPE. Direcció, Eloy Martínez de la Pera Celada; textos, Eloy Martínez de la Pera Celada [et al.]. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2010.
  • La mirada de Vogue: exposición. Editor, Javier Pascual del Olmo; directora, Yolanda Sacristán; subdirector, Javier Fernández de Angulo; comissari, Rafael Levenfeld; coordinació, María Fitz James Stuart. Madrid: Museo del Traje, Centro de Investigación y Patrimonio Etnológico: Ediciones Condé Nast, 2004.
  • Manus x machina: fashion in an age of technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La difusión de la moda en la era de la globalización”. A: Papers: revista de sociología, n. 81 (2006), p. 187-204.
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La moda en las sociedades avanzadas”. A: Papers: revista de sociología, n. 54 (1998), p. 129-137.
  • MORALES, MARÍA LUZ. La moda: el traje y las costumbres en la primera mitad del siglo XX. Barcelona: Salvat, 1947.
  • Mutations: mode, 1960-2000. Exposició. Musée de la mode et du costume (París, França). Paris: Paris-musées, 2000.
  • NICOLÁS MARTÍNEZ, MARÍA DEL MAR. “Mariano Fortuny y Madrazo: vestidos y tejidos de la colección del Museo del Traje”. A: Indumenta: revista del Museo del Traje, n. 0 (2007), p. 113-122.
  • PARICIO ESTEBAN, PILAR. “El encuadre de la moda en los diarios españoles de información general de ámbito nacional (1900-1994)”. A: Revista Latina de comunicación social, n. 28 (2000), p. 1-4.
  • Paris-couture-années trente. Exposició. Paris-Musées : Société de l'histoire du costume , cop. 1987
  • REMAURY, BRUNO (ed.) Dictionnaire de la mode au XXe siècle Paris : Regard , cop. 1996
  • RIVIÈRE, MARGARITA. Diccionario de la moda: los estilos del siglo XX. Barcelona: Grijalbo, 1999.
  • SAILLARD, OLIVER; DUCHÊNE, VIRGINE, MANESCAU, JACQUELINE. L'homme objet : la mode masculine de 1945 à nos jours. Marseille: Musées de Marseille , 1996
  • SCOPA-ZUCCHI, OSCAR (ed.). Vogue España 100 años de moda. Madrid; Barcelona; París: Condé Nast, 2000..
  • SICARD, MARIE-CLAUDE. Lujo, mentiras y marketing: ¿cómo funcionan las marcas de lujo? Barcelona: Gustavo Gili, 2007.
  • SMITH, PAUL JULIÁN. Contemporary Spanish culture: tv, fashion, art and film. Cambridge: Polity press, 2003.
  • URREA, INMACULADA. Coco Chanel: la revolución de un estilo. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, 1997
  • URREA, INMACULADA. Desvistiendo el siglo XX. Madrid: Ediciones internacionales universitarias, 1999
  • VÁSQUEZ ROCCA, ADOLFO. “La moda en la postmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion”. A: Nómadas: revista crítica de ciencias sociales y jurídicas, n. 11 (2005).
  • VILAR, MARÍA JOSÉ. Estética y tiranía de la moda. Barcelona: Planeta; Madrid: Editora Nacional, 1975.
  • VV.AA. Moda: una historia del siglo XX. TASCHEN BENEDIKT, 2012
  • WAUGH, NORAH. The cut of women's clothes 1600 – 1930 London: Faber and Faber, 1968.
Valora