Vestit de teixit llavorat blanc i verd

    next
    prev
  • Museu del Disseny de Barcelona (c) La Fotográfica/Rafael Vargas/Museu del Disseny de Barcelona

Vestit de teixit llavorat blanc i verd

Creador: 
Ángel Vilda
Cronologia: 
2000-2010
Gènere: 
Dona

Ángel Vilda ha creat aquest vestit —de patronatge aparentment senzill— que fa al·lusió al desplaçament de la cintura en els moments d’alliberació del cos al llarg de la història de la moda. El vestit penja de les espatlles com una túnica amb uns tirants de samarreta. La confecció recta i la tria de teixits lleugers, entre els quals destaca la tela llavorada amb ratlles verticals, són adequades per fer l’efecte d’un vestit tubular. La peça negra és d’un teixit llavorat amb línies daurades que remarca la cintura baixa i recorda l’aspecte brillant de la pedreria. Aquest vestit sense mànigues, lleuger i rectilini, de cintura baixa i acabat amb formes arrodonides, ens recorda els feliços anys 20. Etiqueta: «vilda». Donació d'Ángel Vilda, el 2013. Descripció de Teresa Bastardes i Sílvia Ventosa, Museu del Disseny de Barcelona.

Vocabulari

Bambula

Teixit lleuger de cotó o de fibra sintètica, prisat i d'aspecte irregular.

Firma

Vilda

Després d’una àmplia formació a la Facultat de Belles Arts de Barcelona, al Centre Superior de Disseny de Moda de Madrid i al London College of Fashion, Ángel Vilda (Madrid,1976) creà la seva pròpia línia de moda l’any 1999. Les seves creacions han desfilat a la Passarel·la Gaudí de Barcelona, a l’Espai Cibeles de Madrid i al Workshop i Rendez-Vous de París.

Corona el seu èxit amb la marca Brain&Beast, creada l’any 2010 juntament amb César Oliva i Verónica Raposo, i que presenta les seves col·leccions a les desfilades de 080 Barcelona Fashion, on se li atorga el premi com a la millor col·lecció l’any 2014. Cap d’estudis de l’Idep Moda, també treballa com a figurinista (juntament amb César Olivar) per a produccions del Centro Dramático Nacional, el Teatre Nacional de Catalunya o el Teatre Lliure, entre d’altres, rebent el Premi Butaca 2009.

A les seves peces s’hi troben colors, textures, materials i peces aparentment allunyades entre elles per crear efectes inesperats.

Consultar el web de Vilda

Veure'n més +
Veure'n menys -

Context

2000-2010

Veure'n més +
Veure'n menys -

Fitxa tècnica

Número d'inventari: 
MTIB3958_13
Tipus de peça: 
Indumentària civil femenina
Denominació de la peça: 
Vestit
Any: 
2004
Etiqueta: 
Ús: 
Exterior
Tacte: 
Rugós
Tipologia d'ús: 
Indumentària d'inspiració internacional
Ornamentació: 
EstampatBrodatmotius geomètrics
Color: 
BlancsNegresVerds
Material: 
CotóPoliesterSeda

Bibliografia

  • AMBROSE, GAVIN; Harris, Paul. Diccionario visual de la moda. Barcelona: Gustavo Gili, 2008.
  • BANDRÉS OTO, MARIBEL. El vestido y la moda. Barcelona: Larousse, 1998.
  • BAUDOT, FRANÇOIS. La moda en el siglo XX. GUSTAVO GILI, 2008
  • BAXTER-WRIGHT, EMMA [ET. AL.] Moda vintage: la evolución de la moda y el vestido en los últimos cien años. Barcelona: Parramón, 2008
  • BUXBAUM, GERDA (ed.) Iconos de la moda: el siglo XX. Barcelona: Electa, 2007.
  • CODINA, MÓNICA. “Crear moda, hacer cultura”. A: Ars Brevis: anuario de la Cátedra Ramón Llull Blanquerna, n. 10 (2004), p. 43-62.
  • CODINA, MÓNICA; MONTSERRAT HERRERO (eds.) Mirando la moda: once reflexiones. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2004.
  • DELPIERRE, MADELEINE. Le costume: la haute couture de 1940 à nos jours. Paris: Flammarion , cop. 1991
  • Elio Berhanyer: 50 años de moda: exposició, Museo del Traje, CIPE. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2008.
  • FIGUERAS SERRA, JOSEFINA. Moda española: una historia de sueños y realidades. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2003.
  • FUKAI, AKIKO (ed.) Moda: una historia desde el siglo XVIII al siglo XX : la colección del Instituto de la Indumentaria de Kioto Taschen , 2006
  • GOLBIN, PAMELA. Madeleine Vionnet: puriste de la mode. Paris: Arts décoratifs , 2009
  • HERRERO, MONSERRAT. “Fascinación a la carta: moda y posmodernidad”. A: Nueva revista de política, cultura y arte. N. 72 (nov.-dic. 2000), p. 79-87.
  • Inspiraciones: Mariano Fortuny y Madrazo: exposició, Museo del Traje – CIPE. Direcció, Eloy Martínez de la Pera Celada; textos, Eloy Martínez de la Pera Celada [et al.]. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2010.
  • La mirada de Vogue: exposición. Editor, Javier Pascual del Olmo; directora, Yolanda Sacristán; subdirector, Javier Fernández de Angulo; comissari, Rafael Levenfeld; coordinació, María Fitz James Stuart. Madrid: Museo del Traje, Centro de Investigación y Patrimonio Etnológico: Ediciones Condé Nast, 2004.
  • Manus x machina: fashion in an age of technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La difusión de la moda en la era de la globalización”. A: Papers: revista de sociología, n. 81 (2006), p. 187-204.
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La moda en las sociedades avanzadas”. A: Papers: revista de sociología, n. 54 (1998), p. 129-137.
  • MORALES, MARÍA LUZ. La moda: el traje y las costumbres en la primera mitad del siglo XX. Barcelona: Salvat, 1947.
  • Mutations: mode, 1960-2000. Exposició. Musée de la mode et du costume (París, França). Paris: Paris-musées, 2000.
  • NICOLÁS MARTÍNEZ, MARÍA DEL MAR. “Mariano Fortuny y Madrazo: vestidos y tejidos de la colección del Museo del Traje”. A: Indumenta: revista del Museo del Traje, n. 0 (2007), p. 113-122.
  • PARICIO ESTEBAN, PILAR. “El encuadre de la moda en los diarios españoles de información general de ámbito nacional (1900-1994)”. A: Revista Latina de comunicación social, n. 28 (2000), p. 1-4.
  • Paris-couture-années trente. Exposició. Paris-Musées : Société de l'histoire du costume , cop. 1987
  • REMAURY, BRUNO (ed.) Dictionnaire de la mode au XXe siècle Paris : Regard , cop. 1996
  • RIVIÈRE, MARGARITA. Diccionario de la moda: los estilos del siglo XX. Barcelona: Grijalbo, 1999.
  • SAILLARD, OLIVER; DUCHÊNE, VIRGINE, MANESCAU, JACQUELINE. L'homme objet : la mode masculine de 1945 à nos jours. Marseille: Musées de Marseille , 1996
  • SCOPA-ZUCCHI, OSCAR (ed.). Vogue España 100 años de moda. Madrid; Barcelona; París: Condé Nast, 2000..
  • SICARD, MARIE-CLAUDE. Lujo, mentiras y marketing: ¿cómo funcionan las marcas de lujo? Barcelona: Gustavo Gili, 2007.
  • SMITH, PAUL JULIÁN. Contemporary Spanish culture: tv, fashion, art and film. Cambridge: Polity press, 2003.
  • URREA, INMACULADA. Coco Chanel: la revolución de un estilo. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, 1997
  • URREA, INMACULADA. Desvistiendo el siglo XX. Madrid: Ediciones internacionales universitarias, 1999
  • VÁSQUEZ ROCCA, ADOLFO. “La moda en la postmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion”. A: Nómadas: revista crítica de ciencias sociales y jurídicas, n. 11 (2005).
  • VILAR, MARÍA JOSÉ. Estética y tiranía de la moda. Barcelona: Planeta; Madrid: Editora Nacional, 1975.
  • VV.AA. Moda: una historia del siglo XX. TASCHEN BENEDIKT, 2012
  • WAUGH, NORAH. The cut of women's clothes 1600 – 1930 London: Faber and Faber, 1968.
Valora